Soutěž se týká provozu v úsecích České Budějovice - Černý Kříž, Číčenice - Nové Údolí a Strakonice - Volary. "GW Train Regio, která se specializuje na regionální osobní železniční dopravu, má dostatek zkušeností pro úspěšnou realizaci tohoto projektu," uvedl v tiskové zprávě člen dozorčí rady GW Train Regio a generální ředitel ČSAD Jihotrans Robert Krigar.
České dráhy zajišťují dopravu v regionu doposud. "Také proto usilujeme o to, abychom v tom mohli i nadále pokračovat," řekla ČTK mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová.
Leo Expres nabídne kraji mimo výběrové řízení variantu jiné dopravy. Společnost nesouhlasí s tím, aby po regionu lidé cestovali jen vlaky. Nabízí projekt kombinace železnice s ekologickými autobusy. "Dopravní koncepce požadovaná krajem vychází z dogmatu, že správná veřejná doprava musí být zajištěna vlakem. My naštěstí nejsme pod tlakem železničních odborářů, abychom nemohli přiznat, že někde je levnější a pohodlnější autobus, proto kraji nabízíme kombinaci vlaku a autobusu, která uspokojí požadovaný výkon a ušetří spoustu peněz," uvedl v tiskové zprávě generální ředitel společnosti Leo Express Leoš Novotný. Podle jeho odhadu by tímto kraj mohl za 15 let ušetřit až miliardu korun.
zdroj: ČTK