"ŘSD uvažuje pouze o variantě stabilizované. Tedy o té, která je pod územním rozhodnutím. Za to jsme velmi rádi, protože v případě změny trasy bychom se mohli rozloučit s plánovaným termínem dokončení v roce 2021," řekl Zimola po dnešní schůzce Výkonné rady Sdružení pro výstavbu D3 a R4. Měl se jí zúčastnit i ministr dopravy Antonín Prachař (ANO), ale nakonec na jednání chyběl. Lišovský práh je vrcholek, který odděluje Českobudějovickou a Třeboňskou pánev.
Součástí obchvatu Českých Budějovic by měl být i tunel pod městskou částí Pohůrka. Zatím není stále jasné, kolik sjezdů z D3 do krajského města povede. Původní plán počítá s pěti, ale ministerstvo dopravy uvažovalo o redukci. "To je otázka, která České Budějovice trápí. Některé plánované vzdálenosti sjezdů jsou podnormové, to znamená, že je to komplikované z hlediska veřejnoprávního projednávání," uvedl ředitel úseku plánování a realizace staveb ŘSD Tomáš Čížek.
Dálnice D3 má spojovat Prahu s Českými Budějovicemi. Z plánované trasy je zatím v provozu zhruba čtyřicetikilometrový úsek mezi Veselím nad Lužnicím a Meznem na Benešovsku. V příštím roce by měly začít práce na čtyřech stavebních úsecích mezi Veselím nad Lužnicí a Českými Budějovicemi.
Odhadovaný rozpočet na dostavbu jihočeské části dálnice D3 a rychlostní komunikace R3, která vede z Českých Budějovic na hranice s Rakouskem, činí 30 miliard korun. Ale cenu mohou ještě výrazně snížit výběrová řízení na zhotovitele. Situace kolem D3 ve Středočeském kraji je vzhledem k posudku vlivu stavby na životní prostředí komplikovanější.
zdroj: ČTK